miércoles, 11 de abril de 2018

Viure la literatura (mar)



FIGURES RETÒRIQUES

Metàfora: La sang era una rosa vermella.
Comparació: Tan bonic com ell.
Epítet: Mel dolça.
Hipèrbole: Té el cap de pilota de pilates.
Hipèrbaton: Malament ho veig.
Anàfora: 
A mi m'agrades tú.
A mi m'agrada la xocolata.
Personificació: La televisió parla molt.
Interrogació Retòrica: Com estas?





Al.literació: Figura retòrica que consisteix a repetir un mateix so en dos o més mots consecutius o situats en intervals curts.
EX: Seu segut al seient següent.


Onomatopeia: Formació de mots a partir de la imitació de sons naturals.
EX: Ai! Au!

Paranomàsia: Figura retòrica que consisteix en la proximitat de dos o més mots que només es diferencien en alguna fonema, o en l'ús del mateix mot en dos sentits diferents.
EX: Sol seu y no esta assegut al sol perque esta sol.

Asíndeton: Figura retòrica de construcció que consisteix en l'eliminació dels elements d'enllaç entre les paraules d'una frase o entre diferents frases per tal d'agilitzar l'expressió.
EX:juga, viu, gaudeix.

Epítet: L'epítet és un adjectiu qualificatiu que ressalta les característiques i qualitats d'un substantiu sense distingir-lo dels altres del seu grup. S'utilitza per ressaltar característiques intrínseques del substantiu, accentuar el seu caràcter i produir un determinat efecte estètic.
EX: Blanca  Neu

Polisíndeton: Figura retòrica de construcció que consisteixen en la repetició d'una o diverses conjuncions Dins d'una mateixa frase o text per tal de donar més força al que s'expressa.
EX: Estic aquí i mai m'aniré i sempre téstimaré.

Anàfora:Figura retòrica de construcció que consisteix en la repetició d'una o diverses paraules al començament d'una sèrie de versos o oracions.

EX: 
vull quedar-me aquí,
vull quedar-me amb tú.

Hipèrbaton:Figura retòrica de construcció que consisteix en l'alteració de l'ordre sintàctic que es considera habitual i lògic de les paraules d'una oració.
EX: Bé ho veig.

Comparació: expressa una similitud o semblança entre dos elements.
EX: Tan groc com un girasol.

Hipèrbole: Figura retòrica de pensament que consisteixen en augmentar o disminuir de forma exagerada el que es diu.
EX: Té la pell de color de la neu.

Sinestesia: Figura retòrica que consisteix en l'atribució d'una sensació a un sentit que no li correspon.
EX: La seva boca té gust de passió.

Personificació: Figura retòrica de pensament que consisteix a atribuir als éssers inanimats característiques i qualitats pròpies dels éssers animats, o als éssers irracionals, actituds pròpies dels éssers racionals o en fer parlar persones fingides mortes o absents.
EX: El movil es nega a despertar-se.





Teràpia de Shock ''Sense tú''
https://www.youtube.com/watch?v=x_Zd3KoEtRk


3:És de nit,
3:És tot fosc,→ HIPÈRBOLE
3:Estic sol,
6:I no hi ha ningú
3:És de nit,
3:Un record
3:Dins el cor
6:Ella hi és a dins→  HIPÈRBOLE

3:Els seus ulls,
3:Són brillants,
8:Un somriure extravagant,
4:Ja no hi és,
4:L'he perduda ,
3:Va marxar,
5:Lluny del meu abast
9:I sempre estarà al meu cor...

6:Sense tu, jo no puc,
7:Sense tu, si no hi ets,
8:Sense tu, jo no sóc ningú. (x2)  → ANÀFORA I TORNADA

3:És de nit
3:És tot fosc
8:No estic sol, no ho estic→ HIPÈRBATON
5:Tu estàs amb mi.

3:Els seus ulls,
3:Són brillants,
8:Un somriure extravagant,
9:I sempre estarà al meu cor...

6:Sense tu, jo no puc,
7:Sense tu, si no hi ets,
8:Sense tu, jo no sóc ningú. (x2) 

6:Si no estàs aquí
6:Si no estàs amb mi
6:Jo no et puc mirar
6:Jo no et puc sentir

6:Si no estàs aquí
6:Si no estàs amb mi
6:Jo no et puc tocar→ ANÀFORA
6.Jo no et puc besar

9:I sempre estaràs al meu cor...

3:És de nit.



No hay comentarios:

Publicar un comentario